Jak prodat penzijko? Srovnat ho s pojištěním bytu…

od Robert Stejkora

Před nedávnem jsem objevil článek zveřejněný na webu KB Penzijní společnosti, a.s., který má dle nadpisu pojednávat o Doplňkovém penzijním spoření, jako o nejlevnější formě investice.

Očekával jsem tedy srovnání jednotlivých produktů, které se dají v dnešní době využít ke spoření a investování. Dále jsem očekával, že ze srovnání vyjde Doplňkové penzijní spoření jako nejméně nákladový produkt v tomto segmentu.

Proti tomu bych ani nic neměl, to je pravda, pokud se v Doplňkovém penzijním spoření zvolí některá z dynamických strategií, tak ve srovnání s investicí do podílových fondů skutečně vyjde nejlevněji.

Ve srovnání toho bylo ale daleko více, mnohem více než bych si dokázal představit...

Jaké bylo mé překvapení, když uvedený srovnávací článek obsahoval tabulku, kterou připravil zpravodajský server Ihned ve spolupráci se společností Insia, a.s., která ale NEobsahovala jen srovnání produktů patřících do stejné kategorie, ale do srovnání byly přidány i produkty, které s investováním nemají co dělat – cestovní pojištění, povinné ručení, pojištění majetku

Pro větší přehlednost jsem si stejnou tabulku vypůjčil. A to přesně tak jak byla zveřejněna na webu uvedené penzijní společnosti, jak co se týče kvality obrázku, tak včetně komentáře k poznámkám.

Srovnávat z pohledu nákladovosti naprosto rozdílné produkty za účelem prodeje Doplňkového penzijního spoření (protože to vychází nejlevněji) mi přijde úplně mimo. Navíc co tabulka řekne potenciálními klientovi – laikovi? „Nepojišťuj si byt, raději si sjednej penzijko…“ Posuďte sami na tabulce o kousek níže:




Nicméně ještě jedna věc je v tabulce, řekněme, zavádějící. Tedy alespoň pro laika. Z tabulky se dá totiž také mezi řádky vyčíst, že pokud si budu chtít sjednat právě třeba pojištění majetku, tak pokud zmíněné udělám přes zprostředkovatele, zaplatím víc, než kdybych si produkt sjednal přímo na přepážce pojišťovny.

Proč mi to tak připadá? Kvůli tomuto: „Provize, kterou hradí klient“. Případně kvůli tomuto: „Provize, kterou hradí klient - … Provize, kterou dostane finančně-poradenská firma…“, což je poznámka pod tabulkou vztahující se k Investičnímu a Rizikovému životnímu pojištění.

Snažím se pochopit záměr článku, ze kterého „sálá“ sdělení: „Přijďte si sjednat produkty k nám na pobočku, nevyužívejte finančních poradců, u kterých zaplatíte víc“.

Při tom jestli si klient sjedná životní pojištění, pojištění vozu nebo majetku na přepážce dané pojišťovny, tak na „poplatcích“ zaplatí úplně to stejné, jako když shodný produkt sjedná přes finančního poradce.

Dokonce z praxe vím, že na přepážkách ne vždy umějí (nebo chtějí umět) používat všechny slevy, které se u produktu dají uplatnit, takže paradoxně se může stát, že klienta vyjde dráž produkt sjednaný na pobočce…

Přidat komentář

Komentáře (2)