Vlastní web pro finanční poradce

od Robert Stejkora

Mít vlastní web začíná být pomalu nutností. Internet je jediné místo, kde je možné prezentovat své názory a prokázat svoji odbornost nejširšímu možnému „publiku“.

Na webu je dnes vše, a když někdo potřebuje něco najít, hledá na webu. Pravdou ovšem je, že většina finančních poradců na webu není a to není dobře.

Rozhodli jsme se to změnit a dát možnost široké poradenské veřejnosti získat také svoji „webovou-vizitku“. Čímž jsme vlastně uzavřeli náš okruh projektů pro finační poradce - tím prvním je systém Infineo.

K čemu je to dobré a proč vůbec na webu být, to je předmětem tohoto článku.

Jak bylo uvedeno v úvodu článku, tak v dnešní době je zcela běžné, že pokud někdo něco hledá, hledá to především na internetu – je to pohodlnější, rychlejší a většinou i levnější, nemluvě o tom, že při takovém hledání lze zjistit i zpětnou vazbu od ostatních lidí na danou věc či službu.

Jsem přesvědčen, že to stejné se čím dál tím více děje i v rámci finančního poradenství.

Já osobně, když mi někdo zavolá, tak jako první po telefonátu „skočím“ na Google a zadám do vyhledávače jméno volajícího – není nic horšího, když potom, krom obchodního rejstříku a případně registru ČNB (pokud se jedná o finančního poradce), nevyběhne nic jiného – automaticky má u mě takový člověk pomyslné body dolů.

Tato situace, ke štěstí většiny takových, ještě není úplně běžná, nedělá to ani většina jiných poradců, ale hlavně dělá to ještě méně klientů, či potenciálních klientů. Ale tohle se změní, zcela jistě, jenom je otázkou kdy – já osobně si myslím, že za 3 roky to bude již naprostý standard. No a kdo tento standard nebude splňovat? Na to ať si každý odpoví sám.

Odpovědí nicméně může být, že „až to bude standard, tak se tím začnu zaobírat“, jenže v takovém případě bude tento „vyčkávač“ znevýhodněn oproti těm, co se již na webu prezentují delší dobu – internet rozhodně není místem, kde se vyplatí dělat něco na poslední chvíli, tedy minimálně ne, pokud jde o vytvoření vlastní vizitky.

Možností je v dnešní době celá řada.

Buďto je možné nechat si udělat „web na míru“, ale v takovém případě musí člověk sáhnout skutečně hluboko do kapsy – za web na míru si firmy, které se tím zabývají, nechají zaplatit úplně bez problémů třeba 40 000,-. Upřímně, zaplatit takovou cenu není vůbec třeba – ve valné většině případů je stejně tento „web na míru“ vytvořen ze šablon (šablony) a je to tím pádem draze zaplacená „sériovka“, kterou má kde kdo.

Další možností – opačný extrém – je „web zdarma“, například na serveru Webnode, ale upřímně, pokud to někdo myslí s webovou prezentací vážně, tomuto by se měl vyhnout. Z takovéhoto webu je to prostě znát. Tato možnost je dobrou volbou, pro středoškoláka, co chce psát blog, ale ne pro profesionální prezentaci, navíc v takovém oboru jako je finanční poradenství. S webem by totiž ruku v ruce měla jít i mailová adresa na vlastní doméně a není nic trapnějšího než když má někdo na vizitce adresu „webu zdarma“ a vedle toho mail typu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Této variantě doporučuji se z daleka vyhnout.

Třetí variantou je web typu „upravená konfekce“ (naše pracovní označení). Tedy web, který pochází ze šablony, která je ovšem upravená na míru konkrétnímu poradci – tohle děláme my – poradce si vybere šablonu, která se mu líbí, řekne nám jaké má s webem úmysly, co do jeho podnikatelské činnosti, a my mu podle toho tuto šablonu upravíme a to ve valné většině k nepoznání od webu poradce, který si vybral sice stejnou šablonu, ale jeho představy o fungování jsou jiné. S takovýmto webem pochopitelně poradce „obdrží“ i mailovou adresu na jeho vlastní doméně (a Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. je rozhodně reprezentativnější než výše uvedená mailovka na Seznamu).

Co říci závěrem? Jestli chcete jít s dobou, potřebujete vlastní web. Možnosti jsou. Pokud máte zájem vyzkoušet, co umíme my, tak zde jsou konkrétnější informace, stačí nás kontaktovat a potom se můžeme na všem domluvit.

Pořiďte si web a získejte náskok – osobních webů v tomto oboru je stále jako šafránu, takže už jen jeho vlastnictví Vás odliší.

Přidat komentář

Komentáře (2)