Devadesátky ve financích stále trvají

od Robert Stejkora

Dneska tomu bude přibližně sedm měsíců, co jsem uveřejnil příběh jednoho mého klienta, kterému volali z jedné finančně-poradenské společnosti, za účelem sjednat si schůzku a prodat mu pojistné produkty. Článek jsem zveřejnil pod názvem Poradenství jako z 90. let a vzhledem k tomu co se stalo dnes, přímo mě, to vypadá, že devadesátky ve financích stále trvají… 

No, o co šlo? Měl jsem telefonát z cizího čísla (konkrétně dnes – 09.08.2017 ve 13:30hod, pro případné snazší dohledání nahraného telefonátu) a jeho záznam (jen se změněnými jmény aktérů na druhé straně) přepisuji sem, vyjádření, až na konci ;-)).

Telefonní rozhovor:

OPERÁTORKA: Dobrý den u telefonu Kamila Telefonistka, volám ze společnosti SMS finanční poradenství, hovořím s panem Robertem Stejkorou?
JÁ: Ano, u telefonu, dobrý den.
OPERÁTORKA: Pane Stejkoro, já volám ohledně Vašich smluv úrazového a životního pojištění, které u nás máte, a chtěla bych Vás informovat, že hovor je zaznamenáván.
OPERÁTORKA: Jelikož s účinností od 01.01., letošního roku došlo k zákonným úpravám, které mají vliv na sazby u Vašich smluv, tak je třeba se za tím účelem sejít, abychom Vám mohli ukázat, k jakým přesně změnám dochází.
A stále OPERÁTORKA: Chtěla bych, aby Vám tyto změny představil přímo pan Poradce, který bude v místě Vašeho bydliště už zítra. Platí stále adresa Křepice 327?
JÁ: Ne, tam už 14 let nebydlím…
OPERÁTORKA: Aha… A hlásil jste to?
JÁ: Ano, pochopitelně, úplně všude.
OPERÁTORKA: Aha, no a jaká je tedy ta nová adresa?
JÁ: Prosím Vás, jedná se o pojistku od Pojišťovny České spořitelny – FLEXI?
OPERÁTORKA: Ano, právě o tu.
JÁ: Hmmm, ale já žádnou takovou pojistku nemám.
OPERÁTORKA: No, tak teď to nechápu, Vy jste ji rušil?
JÁ: Ne, já jsem ji ani nikdy neměl. Podívejte, já vím přesně, o co jde. Všechny moje pojistky jsem si dělal sám a sám se o změnách informuji, jelikož taktéž pracuji ve finančním poradenství. A jen abyste věděla, tak stejně jako hovory u Vás, tak i u mě se nahrávají a udělám Vám moc pěknou reklamu.
OPERÁTORKA: No, tak to je v tom případě v pořádku.
JÁ: Ano, v naprostém.
OPERÁTORKA: Pokud pracujete ve finančním poradenství, tak se asi o své smlouvy staráte a vše máte nastaveno správně.
JÁ: To si pište a rovnou Vám říkám, že o to, kvůli čemu jste mi volala se nestarám, jelikož ani jedna s těch lží, co od Vás zazněly, neplatí.
OPERÁTORKA: Rozumím, tak se mějte pěkně a neshledanou.
JÁ: Neshledanou, budu se těšit.

Trošku, ano naivně, jsem se domníval, že tenhle styl finančního poradenství, už neprobíhá, protože přece už v dnešní době nemůže fungovat. Taková naivita…

Co z toho plyne? To je snadné. Já nikdy žádnou pojistku skrze výše uvedenou společnost nikdy neměl, vlastně všechny pojistky jsem si dělal vždy já sám (překvapivě), stejně tak v době, kdy jsem měl ještě bydliště v Křepicích, tak jsem žádné pojistky neměl. Tedy z informací, které mi operátorka, o mě, sdělila, není pravda nic, jen se běžným způsobem dostali k databázi studených kontaktů, kterou provolávají a skrze pár informací, kterými se ve valné většině trefí, tak domluví schůzku.

No a to že se změnily sazby vzhledem k nové legislativě… Ufff, tak tahle věta zaznívá z úst různých poradců, telefonistek a asistentek tak často, že by se ve sněmovně nesmělo schvalovat nic jiného než jen zákony k pojistným smlouvám…

Ale proč jsem článek vůbec napsal?

Pro všechny z řad klientů, nechť je to pro Vás varování, pokud přijmete obdobný hovor, tak doporučuji se na jeho úvodu rovnou rozloučit, jelikož jaká může být kvalita poradenství, když už i samotná schůzka je domluvena za pomoci lží a manipulace?

A pro všechny z oboru, kteří ještě stále tímto způsobem pracují… Prosím Vás, vážně? No, důležité je, že se můžete ráno podívat do zrcadla… Chvilku Vám to takto ještě asi fungovat bude, ale snad už vážně jen chvilku...

 
 
Přidat komentář

Komentáře (31)