Narozeniny kanceláře Expertů

od Robert Stejkora

Dnes, 17.07.2015 je tomu přesně rok co začala oficiálně i technicky fungovat kancelář Expertů v centru Brna.

Je to přesně rok, co jsme poprvé seděli s kolegyní Janou Rachačovou ve vlastní kanceláři, po letech práce z domu a z kanceláří, které patřily našim nadřízeným.

Rád bych touto cestou shrnul, co se nám za ten rok fungování podařilo a co se teprve chystá.

Pojďme se na to podívat postupně.

Celý článek

Jak prodat penzijko? Srovnat ho s pojištěním bytu…

od Robert Stejkora

Před nedávnem jsem objevil článek zveřejněný na webu KB Penzijní společnosti, a.s., který má dle nadpisu pojednávat o Doplňkovém penzijním spoření, jako o nejlevnější formě investice.

Očekával jsem tedy srovnání jednotlivých produktů, které se dají v dnešní době využít ke spoření a investování. Dále jsem očekával, že ze srovnání vyjde Doplňkové penzijní spoření jako nejméně nákladový produkt v tomto segmentu.

Proti tomu bych ani nic neměl, to je pravda, pokud se v Doplňkovém penzijním spoření zvolí některá z dynamických strategií, tak ve srovnání s investicí do podílových fondů skutečně vyjde nejlevněji.

Ve srovnání toho bylo ale daleko více, mnohem více než bych si dokázal představit...

Celý článek

Žádost o pojistné plnění? Jedině s finančním poradcem

od Robert Stejkora

Jednou z posledních přednášek na konferenci Asociace finančních poradců ČR, byla ta od Lukáše Kaplana, který provozuje web Poradna poškozeného a jehož firma se zabývá právními spory klient vs. pojišťovna, kde on stává na té slabší straně, na straně klienta.

Pan Kaplan hovořil o problematice pojistného plnění, kdy se pojišťovny dost často chytají každého slovíčka a při vyplnění žádanky nezbytné k vyplacení pojistného plnění jsou díky nevhodné definici schopny celé plnění odmítnout.

Jak tomu předejít? To se pokusím přiblížit v článku níže.

Celý článek

Jak na bankovní poplatky velkých bank?

od Robert Stejkora

Přes snahu nových, a stále ještě, malých bank, pořád existují i banky, které strhávají klientům nemalé poplatky za své služby.

Řešením je od takové banky odejít a zřídit si účet u některé z bank, nabízejících své služby bez poplatků. ALE, je velká spousta lidí, kteří od své banky, kterou využívají roky, odejít nechtějí. Důvodů může být celá řada, tedy pro tyto klienty výše uvedené řešení nepřichází v úvahu.

Nicméně je zde ještě jedna možnost jak zůstat u stávající banky, která účtuje měsíční poplatky, ale tyto poplatky neplatit (nebo je minimálně snížit na zanedbatelné minimum).

Patříte ke klientům, kteří za svůj účet bance platí? A máte zájem se těchto poplatků zbavit případně je alespoň výrazně snížit?

Potom čtěte dál.

Celý článek

Příběh Jiřího H.

od Robert Stejkora

Byl podzim roku 2013 a jeden IT specialista, říkejme mu třeba Jiří H., si po rozhovoru s kolegy uvědomil, že je v kanceláři asi jediný kdo ještě nemá žádné pojištění. No, a jelikož už mu bylo přes třicet, tak si řekl, že by nebylo na škodu, aby si nějaké pořídil…

Měl zájem především o úrazové pojištění. Do práce dojížděl denně autem 30 km a stát by se mohlo cokoliv. Dále si říkal, že by se určitě hodilo i pojištění pobytu v nemocnici případně pojištění za škodu vůči zaměstnavateli.

S touto vizí začal pátrat na internetu.

Celý článek